سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای سفر به اردبیل

 

 

اگر تصمیم گرفتید به شهر زیبای اردبیل سفر کنید در ادامه با راهنمای سفر به اردبیل همراه شویدتا با دیدنی ها، رستوران و مراکز خرید شهر اردبیل و شهرهای دیگر استان اردبیل آشنا شوید. 

راه های رسیدن به اردبیل 

مسافرانی که قصد سفر به اردبیل را دارند با استفاده از هواپیما، اتوبوس و خودروی شخصی می توانند به این شهر سفر کنند. متاسفانه هنوز راه آهن اردبیل راه اندازی نشده است.

سفر هوایی، مسافرانی که علاقمند به سفر هوایی هستند می توانند با پرواز به شهر اردبیل سفر کنند. فرودگاه اردبیل در 15کیلومتری شهر اردبیل قرار دارد و با تاکسی حدود 20دقیقه زمان می برد تا شما به شهر اردبیل برسید. در حال حاضر همه روز از شهر تهران به اردبیل و هفته ای یکبار از مشهد به فرودگاه اردبیل پرواز توسط شرکت های هواپیمایی آسمان، هما و آتا برقرار است. البته در استان اردبیل فرودگاه دیگری با نام پارس آباد وجود دارد که هفته ای یک پرواز از تهران دارد.

سفر با اتوبوس، پایانه مسافربری اردبیل در شمال این شهر در بلوار مقدس اردبیلی قرار دارد. از بسیاری از شهر ایران از جمله ارومیه، تبریز، یزد، اصفهان، تهران، ساری، گنبد کاووس ومشهد می توانید با اتوبوس به شهر اردبیل سفر کنید. البته بسیاری از اتوبوس ها برای اینکه در ترافیک نمانند از مسیر اسالم به خلخال عبور نمی کنند.

سفر با خودرو شخصی، برای رسیدن به اردبیل می توانید از چندین مسیر استفاده کنید. اما برای تماشای زیباترین مسیر جاده ای ایران باید از مسیر تهران، رشت، اسالم، خلخال و اردبیل عبور کنید. از شهر اسالم تا خلخال تمام زیبایی ها طبیعی که در جاهای مختلف می توانید ببینید را در این مسیر 70کیلومتر یکجا خواهید دید.

مسیر دیگری که می توانید به شهر اردبیل برسید مسیر تهران - زنجان- اردبیل است که از نظر مسافتی کوتاه تر می باشد.

پنج تا از مسیر های اصلی که به شهر اردبیل می رسند عبارتند از :

مسیر یک، ارومیه، تبریز، سراب، اردبیل – 358کیلومتر 5ساعت با خودرو شخصی

مسیر دو، تهران، رشت، اسالم، خلخال ، اردبیل - 598کیلومتر 8ساعت با خودرو شخصی

مسیر چهار، اصفهان، ساوه، زنجان، اردبیل – 940کیلومتر 11ساعت با خودرو شخصی

مسیر سه، مشهد، ساری، رشت، اسالم، خلخال، اردبیل – 1382کیلومتر 19ساعت با خودرو شخصی

مسیر پنج، کرمانشاه، زنجان، اردبیل – 698کیلومتر 9ساعت با خودرو شخصی